zaterdag 24 oktober 2015

Step 9: Work it


Het Amerikaanse leven lijkt tot nu toe wellicht vrij idyllisch via deze blog maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden om centjes binnen te krijgen om al die leuke dingen te gaan doen. Daarom stap 9: work it!

Senne is eind september gestart bij Nitto America als Business Developer. Dit is eigenlijk een heel andere functie dan wat hij in Genk deed, dus hij is veel aan het bijleren. Hij gaat zo goed als elke week enkele dagen op business trip naar Chicago, Detroit, Altanta, LA of een andere grote stad om klanten te gaan bezoeken. Jammer genoeg voor mij natuurlijk want ik moet hem missen, maar hij amuseert zich door nieuwe steden te ontdekken, nieuwe collega's te ontmoeten en de Amerikaanse werking te leren kennen. Maar het is ook enorm vermoeiend voor hem omdat hij veel vluchten moet nemen en vaak midden in de nacht moet vertrekken. Hij heeft tot nu toe nog geen eigen projecten maar hij zorgt er wel voor dat dat snel zal veranderen ;) Er komen regelmatig collega's van Genk op bezoek dus dat is voor ons ook heel leuk :)

Ik daarentegen kan er jobgewijs nog niet invliegen aangezien mijn dossier voor een werkvisum nog in behandeling is, maar normaal gezien zou dat in december opgelost moeten zijn zodat ik in januari kan beginnen solliciteren. Dat gaat nog een spannend avontuur zijn :) ik hoop te kunnen werken met gezinnen met moeilijkheden of met leerlingen op een school. We zullen zien! In de tussentijd hou ik me bezig met ons appartementje, contact met het thuisfront, praktische regelingen, sporten, foto's, Spaans leren, ... Sinds kort mag ik ook enkele keren per week gaan babysitten op het Japanse gezin van een collega van Senne. Het is de bedoeling dat ik hen Engels leer en wat wegwijs maak in Westerse gewoontes. Natuurlijk smelt ik elke keer als ik de schattige Chihiro (big ocean), 2 jaar en Taiki (big tree), 1 jaar zie, dus ik doe het met heel veel plezier en zo verdien ik toch wat zakgeld :)




2 opmerkingen:

Eline zei

Ziet er echt zo tof uit Dorien!
doet dat beide goed daar! :) xxx

lies zei

Yep go go Dora Dora!! Heb je ondertussen al nieuws over die papieren?? Xxx

Een reactie posten